Cycling

Levné ubytování v CR a SR
Hungary
Štúrovo - Dorog - Tát - Štúrovo (22 -23 jún. 2007) 30 km
1.den - Štúrovo - nocľah na priváte
2.den - Štúrovo - Estergom - Dorog - Tát - Estergom - Štúrovo (30km) - (a na vlak)
Sturovo - klikni pre detail Ostrihom  - klikni pre detail Ostrihom kupalisko - klikni pre detail Na ceste z Tatu do Ostrihomu - klikni pre detail Ostrihom osobny pristav- klikni pre detail Ostrihom - klikni pre detail Ostrihom - bazilika- klikni pre detail
Mór - Balatonalmádi - Szekesfehervár (28 -29. aug. 2007) -150 km - 30°C
1.deň - Mór - Zirc - Veszprém - Balatonalmádi - Balatonfured - (85 km, nocľah v stane)
2.deň - Balatonfured - Balatonalmádi - Balatonfuzfo - Balatonkenese - Polgárdi - Székesféhervár (65km, na vlak)

Vystupujem v dedine Mór. Cestou do Veszprému prechádzam okolo pivníc vydlabaných do hliny. Cestovný ruch sa výrazne prejavuje u ž od Veszprému. Veľa hotelov, penziónov, cyklochodník k Balatonu. Stanujem na začiatku Balatonfured medzi záhradami. Vidím že tu niesom jediný. Nieto to už má rozložené uprostred hroznového viniča. Ja som si našiel miesto kúsok od viniča, v háji medzi broskyňami, marhuľami. Je to tu ako v rajskej záhrade, ovocie na dosah zo stanu. Pri rozkladaní stanu ma príde skontrolovať majiteľ aj so psom tejto neoplotenej záhrady. Na môj pozdrav síce nereaguje, ale vôbec nenamieta. Na večer trochu spŕchne, v diaľke počuť hudbu, na oblohe laserové lúče lákajú mladých na disco.
Pivnica pri meste Zirc - park - klikni pre detail Zirc - - klikni pre detail Zirc - klikni pre detail Cyklocesta z Veszpremu do Alsoors - zámok - klikni pre detail Balaton - klikni pre detail Balaton - Alsoors - klikni pre detail Balaton - Alsoors - klikni pre detail Cyklocesta pred Balatonfured - klikni pre detail Balatonfured - klikni pre detail Balatonfured - klikni pre detail na mole v Balatonfured - klikni pre detail Balatonfured - pristav - klikni pre detail Balatonfured - klikni pre detail Szekesfehervar zel. stanica - klikni pre detail Szekesfehervar zel. stanica - klikni pre detail
Štúrovo - Visegrád (2006) - 65 km
1.deň - Štúrov - Estergom - Pilismarot - Komárom - Visegrád

Bikovanie + výstup na hrad Visegrád. Bike si zamkýnam na úpätí kopca a stúpam pešo cestou ku hradu. Pred bránou je parkovisko a je tu dosť veľa turistov a školských výletov, ktoré sem privážajú autobusy. Pri bráne sa platí vstupné, no ten kto sa primieša do davu detí druhého stupňa základnej školy, úplne sa medzi nimi stratí:) a to aj s mojou výškou. Samotný hrad je pekne upravený a k tomu sa ešte pridáva panoramatický výhľad na meander Dunaja. Späť sa vraciam po tej istej ceste.
Štúrovo - Letkés (2006) - 70 km
1.deň - Štúrovo - Salka - Letkés - Nagyborzony - Ipolytolgyes - Salka - Štúrovo

Bikovanie + výstup na horu Nagy-Sas-hegy 609mnm. Tu stretávam v Maďarsku 1x diviaky z blízka. Na úplnom vrchole hory, vidím betónový pätník označujúci najvyšší bod hory. Stromi sú tu husté, takže vyhliadka sa nekoná. je tu tráva asi do polky kolien. Rozhliadam sa, zrazu zbadám asi 20-25m odo mňa malého pruhovaného diviačika. Vedľa neho ďaľší a nakoniec sú 4. Mám šťastie vietor fúka od nich smerom ku mne. Zdá sa že ma nepočujú, sú zaujatý hľadaním obživy v tráve. Ich rodičia určite nebudú ďaleko, a aj sa tak stalo, pribehli ku nim, ale to som ja už na strome. Chvíľu ich pozorujem až kým sa nestratia.
Mapa trasy - klikni pre detail
Bratislava - Gyor - Komárno (apr. 2007) -125 km - 24 °C / severozápadný nárazový vietor 60-80km/h
1.deň - Bratislava - Moson Magyarovar - Gyor - Komárom - Komárno

Na tento deň hlásia silný nárazový vietor, lepšie to už byť nemôže. Cestou z BA až do Gyoru doslova letím na najvyšších prevodoch. Gyor má pekné historické centrum. Kostol na miernom kopčeku, zrekonštruovaná dlažba. Za Gyorom je vietor mierne z boku, ale aj tam mi väčšinu cesty pomáha. Len čo vstupujem do Komáromu, čaká na mňa dážď. Na chvíľu som sa skryl na zastávke autobusu, no pri takomto vetre sa efekt nedostavil:) Pokračujem preto ďalej na žel. stanicu.
Mapa trasy - klikni pre detail
Komárno - Komárom - Estergom - Štúrovo (25 jan. 2008) - 76 km / 0-8 °C / polooblačno / severozápadný vietor
1.deň - Komárno - Komárom - Almáfuzito - Lábatlan - Tát - Estergom - Štúrovo

Aj napriek neskorému štartu okolo 14h, defektu a následnej výmene predratého pláštu, ešte v Komárne, sme stihli prísť do Estergomu ešte pred zotmením. Vietor nám prial. Polovica cesty vedie po cyklochodníku. V Estergome ešte 3 hodiny križujeme s kamoškou Erikou mesto a fotíme.
Nám. Europy v Komárne - klikni pre detail Nám. Europy v Komárne - klikni pre detail Cyklocesta pred Dorogom - klikni pre detail Estergom - klikni pre detail Estergom - klikni pre detail Nám v Estergome - pristav - klikni pre detail Mapa trasy - klikni pre detail
Vác - Hungaroring - Budapest (31 jan. 2008) - 105 km / 3 - 11 °C / polooblačno / severozápadný vietor
1.deň - Vác - Vácrátot - Veresegyház - Mogyoród - Vecsés - Budapest

Túru začíname o 8h vo Váci a končíme o 17h na stanici Nyugati pu. Dokonale využívame svetlo tohto dňa. Ráno je síce po daždi, ale potom väčšinu dňa svieti slnko, fúka nám dobrý vietor v smere jazdy. Centrum Vácu je pekne historicky vynovené. Ďaľej naša cesta vedie cez dedinky, no túto cestu neodporúčam pre ďalšiu cyklotúru. Cesta je úzka, bez krajnice, s vyjazdenými žľabmi a vyvýšenými krajmi od váhy áut (2 autobusy a cyklista nie je veselá kombinácia :). V dedine Mogyoród sú vystavené vojenské vozidlá, robíme si prestávku. Potom prichádzame k Hungaroringu, zpoza plota vidno tribúny, vrátnik nás púšťa pozrieť si ' Park víťazov F1' s bustami pretekárov a kúsok trate F1 vidíme aj z kopca pred vchodom. Potom ideme cez predmestské časti Budapesti a pred dedinou Vecsés chvíľu pozorujeme lietadlá pristávajúce nad nami cca 100m. Na letisku Ferihegy v terminaly 1 si naberáme vodu a ideme na stanicu.
Nám. Europy v Komárne - klikni pre detail Nám. Europy v Komárne - klikni pre detail Cyklocesta pred Dorogom - klikni pre detail Estergom - klikni pre detail Estergom - klikni pre detail Nám v Estergome - pristav - klikni pre detail Nám v Estergome - pristav - klikni pre detail Nám v Estergome - pristav - klikni pre detail Nám v Estergome - pristav - klikni pre detail Mapa trasy - klikni pre detail